Всього матеріалів в каталозі: 409 Показано матеріалів: 331-340 |
Сторінки: « 1 2 ... 32 33 34 35 36 ... 40 41 » |
Есе – невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну композицію і висловлює індивідуальні думки та враження з конкретного приводу чи питання і не претендує на вичерпне і визначальне трактування теми.
На відміну від реферату, який адресується будь-якому слухачеві есе – це ближче до репліки, що адресується підготовленому слухачу. Тобто людині, яка вже має уяву, про що йде мова. Власне, така «адресність» дозволяє автору есе зосередити увагу на розкритті нового змісту, а не нагромаджувати різними службовими деталями викладення матеріалу в письмовому форматі. |
Поради щодо побудови есе:
- Будь-який твір есе варто розпочати зі вступу, в якому має бути висвітлено загальний підхід до теми, вступ повинен містити проблемне завдання і відповідь на поставлене питання. Автор есе не має права описувати все, що йому відомо в обсязі заданої теми, а лише те, що буде творчою відповіддю на поставлене питання у темі. Упродовж усього есе необхідно підкреслювати зв'язок поданих фактів з тезою.
- Основна частина есе вибудовується з метою переконання читача. Для цього автор есе має використати вагомі аргументи. Спочатку варто викласти головні ідеї та факти, які підтверджуватимуть приклади до цих ідей.
- Есе має містити озвучену кінцівку. При цьому зовсім не важливо, кінець є ствердженням будь-чого, запитанням чи статочно не завершеними роздумами. Вдалим варіантом завершення есе вважається використання афоризмів і цитат.
Пам’ятка для розв’язування правової ситуації
1.Факти. Що відбулося? Хто є учасниками ситуації? Що про них відомо? Які факти є важливими, а які -другорядними?
2.Проблема. У чому полягає проблема? Якими нормативними актами регулюється проблема? Які питання нам треба з’ясувати, щоб розв’язати ситуацію?
3.Аргументи. Які аргументи можна навести для розв’язання ситуації? Обов’язково слід використовувати законодавчу базу на захист кожної зі сторін.
4. Висновок, рішення чи який може бути розв’язок ситуації. Чому саме такий висновок чи таке рішення? Якіможуть бути наслідки такого розв’язку?
|
Пам’ятка для порівняння правових явищ
1. Поміркуйте, за якими ознаками можна визначати подібність та відмінність даних явищ. Назвіть критерії для порівняння.
2. В якому порядку краще розташувати критерії? Чому ви так вирішили?
3. Назвіть подібні риси.
4. Назвіть відмінні риси.
5. Зробіть висновки.
6. Результати занотуйте у таблиці.
Пам’ятка для вирішення юридичної задачі
1. Чи мають місце правовідносини?
2. Нормою якої галузі права вони регулюються?
3.Де містяться норми права, в яких джерелах?
4.Чи мало місце порушення норм права?
5. З'ясуйте склад правовідносин (правопорушення).
6.Що передбачають нормативно - правові акти з даного питання. (З’ясуйте правові норми, які встановлюють правомірні моделі суб’єктів права.)
7.Хто з учасників правовідносин порушив норми права? Що необхідно зробити, щоб захистити права.
8. З’ясуйте відповідальність.
9. Висновки. |
Дотатковий матеріал до теми
«Права та обов’язки учнів» 9 клас
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про загальну середню освіту», учень – це особа, яка навчається і виховується в одному із загальноосвітніх навчальних закладів, зарахування до яких, як правило, здійснюється з 6 років.
Права та обов’язки учнів
Статус учнів як учасників навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах, їх права та обов’язки визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 51 Закону України «Про освіту», основними правами учнів як учасників навчально-виховного процесу є: |
- право на навчання для здобуття відповідного освітнього рівня;
- вибір навчального закладу, форми навчання та позакласних занять;
- користування навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою навчального закладу;
- доступ до інформації в усіх галузях науки;
- участь у олімпіадах, виставках, конкурсах і т.п.;
- участь в об’єднаннях громадян (законодавством України передбачено створення молодіжних та дитячих громадських організацій, зокрема відповідно до Закону України «Про молодіжні та дитячі громадські організації», дитячі громадські організації - об'єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства, молодіжні громадські організації -- об'єднання громадян віком від 14 до 35 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на задоволення та захист своїх законних соціальних, економічних, творчих, духовних та інших спільних інтересів);
|
- право на навчання для здобуття відповідного освітнього рівня;
- вибір навчального закладу, форми навчання та позакласних занять;
- користування навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою навчального закладу;
- доступ до інформації в усіх галузях науки;
- участь у олімпіадах, виставках, конкурсах і т.п.;
- участь в об’єднаннях громадян (законодавством України передбачено створення молодіжних та дитячих громадських організацій, зокрема відповідно до Закону України «Про молодіжні та дитячі громадські організації», дитячі громадські організації - об'єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства, молодіжні громадські організації -- об'єднання громадян віком від 14 до 35 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на задоволення та захист своїх законних соціальних, економічних, творчих, духовних та інших спільних інтересів);
|
· право на безпечні та нешкідливі умови навчання;
· користування послугами закладів охорони здоров’я, засобами лікування, профілактики захворювань та зміцнення здоров’я;
· право на захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують права або принижують їх честь і гідність;
право на безкоштовне регулярне підвезення до школи і зі школи рейсовим транспортом або транспортом підприємств, установ та організацій, для учнів, які проживають у сільській місцевості на відстані понад · 3 км від школи;
Відволікання учнів в навчальний час для проведення заходів, не пов’язаних з навчанням, забороняється. |
Обов’язками учнів, як учасників навчально – виховного процесу є:
· дотримання законодавства, моральних та етичних норм;
· систематичне та глибоке оволодіння знаннями, практичними навичками, підвищення загального культурного рівня;
· дотримання Статуту та Правил внутрішнього розпорядку навчального закладу.
Інші обов'язки учнів можуть встановлюватися законодавством, положеннями про навчальні заклади та їх статутами. |
Учні мають право:
· на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
· на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;
· на доступ до інформації з усіх галузей знань;
· брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
· брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
· брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);
· брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
· на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
· на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні |
Учні зобов’язані:
· оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
· дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
· бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
· дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
· брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
· дотримуватися правил особистої гігієни;
· піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;
· дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу; |
|