Субота
04.05.2024
04:35
Категорії розділу
наше шкільне життя [97]
наші традиції [3]
наша гордість [28]
педагогічний колектив [36]
Виховуємо патріота України [34]
ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ [3]
Накази про переведення та вибуття учнів. [33]
2016 - Рік англійскої мови [8]
Благодійна допомога [10]
Для учнів [42]
Для учнів
Прозорість та інформаційна відкритість закладу [52]
Замовлення підручників [12]
[ID:15]
Територія обслуговування та вакантні місця [14]
Освітня програма [25]
Зв’язки 3 ,громадськістю [4]
Дистанційне навчання [8]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
ваш любимый предмет
Всього відповідей: 10
Реклама
eTXT
Друзі сайту
  • Create a free website
  • \n
  • uCoz Community
  • \n
  • uCoz Manual
  • \n
  • Video Tutorials
  • \n
  • Official Template Store
  • \n
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Новодмитрівська ЗОШ
    Головна » Статті » Для учнів

    У категорії матеріалів: 42
    Показано матеріалів: 41-42
    Сторінки: « 1 2 3 4 5

    Сортувати за: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

    Віртуальна лабораторія на допомогу учням 11 класу

    Практична робота рішення екологічних задач

    ЕКОЛОГІЯ

    Ланцюг живлення (трофічний ланцюг) взаємовідносини між організмами під час переносу енергії їжі від її джерела (зеленої рослини) через ряд організмів (шляхом поїдання) на більш високі трофічні рівні.

    Ланцюги живлення це ряди взаємопов’язаних видів, у яких кожний попередній
    є об’єктом живлення наступного.

    Правило екологічної піраміди :кожна з ланок ланцюга живлення може використати лише 5–15 % енергії їжі для побудови речовини свого тіла. Внаслідок неминучої втрати енергії кількість утворюваної органічної речовини в кожній наступній ланці зменшується. Таким чином, кожен ланцюг живлення містить, як правило, не більше ніж 4–5 ланок, оскільки внаслідок втрати енергії загальна біомаса кожної наступної ланки приблизно в 10 разів менша за попередню. Ця закономірність називається правилом екологічної піраміди.
    Правило екологічної піраміди:При переході енергії на наступний трофічний рівень лише 10 % від неї використовується для продукування нової біомаси, стаючи запасеною енергією (решта витрачається в процесах метаболізму). Отже, у піраміді біопродуктивності кожний наступний рівень становить приблизно 10 % від попереднього (100, 10, 1, 0.1, 0.01 % від первинної кількості і т. д.). Екологічна піраміда буває трьох типів:

    піраміда чисел — відображує чисельність окремих організмів на кожному рівні, причому загальне число особин, що беруть участь у ланцюгах живлення, з кожним наступним рівнем зменшується;

    піраміда біомаси — відображує кількісне співвідношення маси органічної речовини на трофічних рівнях; при цьому сумарна маса рослин виявляється більшою, ніж біомаса всіх травоїдних організмів, маса яких, у свою чергу, перевищує масу всіх хижаків;

    піраміда енергії — відображує кількість енергії, яка запасається (в їжі) на кожному рівні, причому на кожному наступному трофічному рівні кількість біомаси, що утворюється за одиницю часу, є більшою, ніж на попередньому.

    Усі три типи пірамід — продукції, біомаси і чисел — виражають у підсумку енергетичне співвідношення в екосистемах. Перші два правила виявляються в угрупованнях із певною трофічною структурою, останнє (піраміда продукції) має універсальний характер.

    Знання законів продуктивності екосистем і кількісний облік потоку енергії мають велике практичне значення. Уміння точно розрахувати потік енергії і масштаби продукції екосистем дозволяє одержати найбільший вихід продукції, необхідної людині.

     

    Для учнів | Переглядів: 259 | Додав: school1 | Дата: 02.03.2017 | Коментарі (0)

    Інструкція для розв’язування географічних задач

    1. Використовуйте карти та глобус. З їх допомогою и знайдете зв'язок між об’єктами, про які говориться у задачі. Наприклад, у питанні «що географічно об’єднує місто Ярославль та найвищу гору Африки?» є дві точки, одна з яких відома. Знайдіть на глобусі обидва об’єкти. Упевніться, що вони и знаходяться на одному меридіані. Це буде відповідь.

    2. Використовуйте свої знання про годинні пояси, задачі, зв’язані з різницею в часі дуже розповсюджені. Наприклад: « Перед сном в 10 вечора Іванко із Москви вирішив подзвонити бабусі, яка мешкає в місті на Дальньому Сході, бабуся посварилася і поклала трубку. Що Іванко зробив не так?» Згадайте, що на Дальньому Сході є місто Владивосток, в якому різниця в часі з Москвою складає 7 годин. Додайте до 10 годин вечора 7. Отримується, що Іванко подзвонив до бабусі, коли в її місті було 5 годин ранку.

    3. Користуйтесь додатковими матеріалами, наприклад, картами течій. Вони допоможуть в рішенні задач, зв’язаних з середовищем проживання птахів та тварин. Пам’ятайте, флора і фауна багатше в тих районах океану, де проходять теплі морські течії. Також використовуйте карти літосферних плит, з їх допомогою розв’язуйте задачі, які стосуються вулканів, гір.

    4. Підключайте знання в інших областях для розв’язування задач з географії в 9 класі і старше. Використовуйте статистичні данні про довжину рік, висоту водопадів ті гір. Для побудування маршрутів або в роботі над топографічними задачами застосовуйте навички, отримані в процесі вивчення геометрії. Пам’ятайте, що більшість задач ви можете розв’язати, якщо крім географічної карти уважно вивчить карту залізничних доріг, адміністративний поділ суб’єктів країни.

     

     

    ФОРМУЛИ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ГЕОГРАФІЇ

    Альбедо = відбите / поглиненевипромінення * 100%

    Коефіцієнтзволоження = к-тьопадів / випаровуваність

    Похилрічки = падіння / довжина.

    Падіннярічки = висотавитоку - висота гирла.

    Річнийстік = витрати води * час (вимірюється в сек)

    Витрати води = поперечнийперерізрічки * швидкість

    Лісистість = кількість дерев / територія * 100%

    При піднятті на 1 км температура знижується на 6°С.

    До 20м в товщахпорід температура однакова.

    Іззаглибленням t підвищується на 3°С на кожні 100м.

    Різницяміжнайвищою і найнижчою t повітря

    називаєтьсяамплітудоюколивань t.

    Тискзнижується на 10 мм рт. ст. на кожні 100 м підйому.

    Нормальнийтиск (0м над рівнем моря) = 760мм рт.ст.

    1° будь-якогомеридіана = 111,1км ≈ 111 км

    1° дуги екватора (0° ш.) = 111,3 км ≈ 111км

    Екватор ≈ 40 тис.км

    1 га = 10 000 м2 = 100 ар

    1 а = 100 м² = 0,01 га

    ВисотаСонця над горизонтом в ополудні: λ = 90º – φ ± δ.

    φ (фі) - географічна широта об’єкта

    δ (дельта) – схиленняСонця

    δ (схилення) в днірівнодення становить 0º;

    у день літньогосонцестояння +23º27'

    у день зимовогосонцестояння –23º27'

    Всього 360º = 24 пояси

    15º = годинний пояс = 1 година

    1º = 4хв

    Ресурсозабезпеченість = запаси / видобуток

    Ресурсозабезпеченість = запаси / к-тьнаселення

    Вантажообіг = обсягперевезень * відстань

    Пасажирообіг = к-тьперевезенихпасажирів * відстань

    Густота населення = к-тьнаселення / площа

    Природнийприріст = к-тьнароджених – к-тьпомерлих

    Сальдо міграції = к-тьіммігрантів – к-тьемігрантів

    Рівеньбезробіття = к-тьбезробітних / трудовіресурси * 100%

    Трудовіресурси= зайняті + безробітні

    Для учнів | Переглядів: 227 | Додав: school1 | Дата: 02.03.2017 | Коментарі (0)