· діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;
· дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);
· дотримуватися ділового стилю одягу;
· займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.
Учням забороняється:
· допускати прояви грубості, вульгарності;
· палити у приміщеннях і на території навчального закладу;
· використовувати петарди;
· вживати алкогольні вироби, наркотичні та токсичні речовини;
Учні, які відзначилися у навчанні, праці заохочуються подякою з занесенням до особової справи, Похвальним листом „За відмінні успіхи у навчанні”, Похвальною грамотою „За особливі успіхи у вивченні окремих предметів”, цінними подарунками, туристичними путівками тощо.
По закінченні школи учні, які мають високий рівень навчальних досягнень, нагороджуються Похвальними грамотами, золотими і срібними медалями.
За рішенням виконкому для учнів, які мають високий рівень навчальних досягнень, та переможців олімпіад встановлюються учнівські стипендії.
У випадку порушення норм і правил поведінки, псування шкільного майна, навчального обладнання, не виконання внутрішнього розпорядку школи до учнів можуть застосовуватися такі міри дисциплінарного покарання:
· зауваження вчителя;
· зауваження чи догана директора школи;
· догана директора школи у присутності всіх учнів;
· направлення подання щодо порушника до підрозділу кримінальної міліції у справах неповнолітніх для вирішення питання про притягнення батьків (осіб, що їх замінюють) до адміністративної відповідальності та взяття на профілактичний облік у встановленому Законодавством порядку;
· клопотання про позбавлення учня статусу школяра, виключення зі школи.
Рішення про позбавлення статусу школяра приймається на загальних зборах колективу з урахуванням думки органів учнівського самоврядування, громадської думки та погодження із відділом у справах сім’ї та молоді.
Учні, які порушили адміністративне право або вчинили злочин, за поданням правових органів ставляться на облік, як правопорушники, а в разі притягнення до кримінальної відповідальності – виключаються зі школи.
За нанесення умисних матеріальних збитків майну чи обладнанню учнями субсидарну матеріальну відповідальність несуть батьки або особи, які їх замінюють.
Задача 5. Біомаса сухого сіна з 1 м2 луки становить 200 г. Використовуючи ланцюг живлення: рослини — корова — людина, розрахуйте скільки гектарів луки необхідно для того, щоб прогодувати людину масою 65 кг (70 % води).
Дано:
m (людини) = 65 кг;
W (H2O) = 70 %;
Трава — корова — людина.
S(гa) -?.
Розв’язок.
1. Розрахуємо суху біомасу кінцевого консумента:
100 % - 70 % = 30 %.
65 кг - 100 %;
Х кг - 30%.
65·30/100 = 19, 5 кг
2. Підставляємо дані в ланцюг живлення і знаходимо біомасу всіх його компонентів:
Відповідь. Щоб прогодувати людину масою 65 кг, потрібен 0,975 га луки.
Задача 6. Користуючись правилом екологічної піраміди визначити, яка площа (в га) біоценозу може прогодувати одну особину останньої ланки в ланцюгу живлення: - планктон – риба - тюлень (300 кг); планктон-нехижі риби-щука (10 кг). Суха біомаса планктону з 1 м2 становить 600 г за рік.Із вказаної у дужках маси 60% становить вода.
Розв’язок.
1. Визначаємо суху масу тюленя: 300 кг - 100%; х кг - 40%: х = 120 кг.
2. На підставі правила екологічної піраміди визначаємо, скільки потрібно планктону: 120 кг – тюлень; 1200 кг – риба; 12000 кг – планктон.
3. Визначаємо площу даного біоценозу, якщо відомо, що суха біомаса планктону з 1 м2становить 600 г. Отже, 1 м2 - 0,6 кг; х м2 - 1200 кг;
х = 20000 м2 = 2 га.
Відповідь: необхідно 2 га планктону.
Ребята вспомните строение спинного мозга, отделы головного мозга и их особенности и функции (см. тетрадь по). Попробуйте сформулировать что обеспечивает нервная система, что иннервирует соматическая н.с., чем является головной мозг, что иннервирует вегетативна нервная система. Ретикулярная формация.
Повторите строение и функции мозжечка. Как можно объединить нервную и эндокринную системы?
Задача № 1 .За правилом екологічної піраміди визначте, скільки рослинної речовини необхідно для того, щоб у наведеному біоценозі могли існувати три рослинноїдні птахи масою
1 кг.
Розв’язання:
Складаємо ланцюг живлення: рослини → птахи.
Маса одного птаха — 1 кг, отже йому необхідно 10 кг рослин.
Кількість птахів — 3, тому помножуємо кількість птахів на масу рослин і визначаємо масу рослинної речовини, яка необхідна для того, щоб у цьому біоценозі змогли існувати три рослинноїдні птахи масою 1 кг:
3 ∙ 10 = 30 кг рослинної речовини.
Відповідь: необхідно 30 кг рослин.
. Трофічний ланцюг складається з трьох рівнів. Вовк набрав Задача № 21 кг маси. Скільки для цього знадобилось рослинної речовини?
Розв’язання:
Складаємо ланцюг живлення: рослини → заєць → вовк.
Маса вовка збільшилась на 1 кг, отже йому необхідно було з’їсти на 10 кг більше зайців, а їм, у свою чергу, необхідно з’їсти на 100 кг рослин більше.
Відповідь: знадобилось 100 кг рослинної речовини.
. За правилом екологічної піраміди, визначте, скільки рослинності необхідно, щоб прогодувати лисицю масою Задача № 332 кг.
Розв’язання:
Складаємо ланцюг живлення: рослини → заєць → лисиця.
Згідно з правилом екологічної піраміди на кожен трофічний рівень переходить не більше ніж 10 % енергії, отже, знаючи масу лисиці, можна обчислити потрібну масу рослинності.
3200 кг
—
320 кг
—
32 кг
рослини
—
заєць
—
лисиця
Відповідь: щоб прогодувати лисицю масою 32 кг, необхідно 3200 кг рослинності.
Ланцюг живлення (трофічний ланцюг) —взаємовідносини між організмами під час переносу енергії їжі від її джерела (зеленої рослини) через ряд організмів (шляхом поїдання) на більш високі трофічні рівні.
Ланцюги живлення—це ряди взаємопов’язаних видів, у яких кожний попередній
є об’єктом живлення наступного.
Правило екологічної піраміди :кожна з ланок ланцюга живлення може використати лише 5–15 % енергії їжі для побудови речовини свого тіла. Внаслідок неминучої втрати енергії кількість утворюваної органічної речовини в кожній наступній ланці зменшується. Таким чином, кожен ланцюг живлення містить, як правило, не більше ніж 4–5 ланок, оскільки внаслідок втрати енергії загальна біомаса кожної наступної ланки приблизно в 10 разів менша за попередню. Ця закономірність називається правилом екологічної піраміди. Правило екологічної піраміди:При переході енергії на наступний трофічний рівень лише 10 % від неї використовується для продукування нової біомаси, стаючи запасеною енергією (решта витрачається в процесах метаболізму). Отже, у піраміді біопродуктивності кожний наступний рівень становить приблизно 10 % від попереднього (100, 10, 1, 0.1, 0.01 % від первинної кількості і т. д.). Екологічна піраміда буває трьох типів:
• піраміда чисел — відображує чисельність окремих організмів на кожному рівні, причому загальне число особин, що беруть участь у ланцюгах живлення, з кожним наступним рівнем зменшується;
• піраміда біомаси — відображує кількісне співвідношення маси органічної речовини на трофічних рівнях; при цьому сумарна маса рослин виявляється більшою, ніж біомаса всіх травоїдних організмів, маса яких, у свою чергу, перевищує масу всіх хижаків;
• піраміда енергії — відображує кількість енергії, яка запасається (в їжі) на кожному рівні, причому на кожному наступному трофічному рівні кількість біомаси, що утворюється за одиницю часу, є більшою, ніж на попередньому.
Усі три типи пірамід — продукції, біомаси і чисел — виражають у підсумку енергетичне співвідношення в екосистемах. Перші два правила виявляються в угрупованнях із певною трофічною структурою, останнє (піраміда продукції) має універсальний характер.
Знання законів продуктивності екосистем і кількісний облік потоку енергії мають велике практичне значення. Уміння точно розрахувати потік енергії і масштаби продукції екосистем дозволяє одержати найбільший вихід продукції, необхідної людині.
1. Використовуйте карти та глобус. З їх допомогою и знайдете зв'язок між об’єктами, про які говориться у задачі. Наприклад, у питанні «що географічно об’єднує місто Ярославль та найвищу гору Африки?» є дві точки, одна з яких відома. Знайдіть на глобусі обидва об’єкти. Упевніться, що вони и знаходяться на одному меридіані. Це буде відповідь.
2. Використовуйте свої знання про годинні пояси, задачі, зв’язані з різницею в часі дуже розповсюджені. Наприклад: « Перед сном в 10 вечора Іванко із Москви вирішив подзвонити бабусі, яка мешкає в місті на Дальньому Сході, бабуся посварилася і поклала трубку. Що Іванко зробив не так?» Згадайте, що на Дальньому Сході є місто Владивосток, в якому різниця в часі з Москвою складає 7 годин. Додайте до 10 годин вечора 7. Отримується, що Іванко подзвонив до бабусі, коли в її місті було 5 годин ранку.
3. Користуйтесь додатковими матеріалами, наприклад, картами течій. Вони допоможуть в рішенні задач, зв’язаних з середовищем проживання птахів та тварин. Пам’ятайте, флора і фауна багатше в тих районах океану, де проходять теплі морські течії. Також використовуйте карти літосферних плит, з їх допомогою розв’язуйте задачі, які стосуються вулканів, гір.
4. Підключайте знання в інших областях для розв’язування задач з географії в 9 класі і старше. Використовуйте статистичні данні про довжину рік, висоту водопадів ті гір. Для побудування маршрутів або в роботі над топографічними задачами застосовуйте навички, отримані в процесі вивчення геометрії. Пам’ятайте, що більшість задач ви можете розв’язати, якщо крім географічної карти уважно вивчить карту залізничних доріг, адміністративний поділ суб’єктів країни.
24 лютого вчитель математики Гречана Лариса Петрівна представила колегам творчий звіт за міжатестаційний період, який пройшов у формі
« Методичного кафе» з елементами майстер - класу . Лариса Петрівна поділилася своїми методичними знахідками та провела заняття «творчої лабораторії» з вдосконалення практичних навичок учнів на уроках геометрії. Цікавими для колег були вправи на визначення рівня пам’яті ,а також практичні вправи, які дозволяють учням самостійно засвоїти складні математичні закони і поняття.
23 лютого в Новодмитрівській школі відбулася благодійна ярмарка.
Учні , вчителі , батьки прийняли активну участь у ярмарці.
Зібрані 1501 грн. будуть спрямовані на благодійність .
У рамках акції « Сонечко в долонях» матеріальна допомога у вигляді продуктових пакетів буде надана людям похилого віку Петренко Є.М., Махоцькій Т.М., Катарюк К.О.,Мелешко Г.С.
Частина коштів буде перерахована на Міжнародну благодійну організацію «Сильні духом» ( реабілітація онкохворих дітей).